Nie podnosimy ciężarów, aby pozbyć się ginekomastii

Jeśli chodzi o pozbycie się ginekomastii, ćwiczenia fizyczne są jedną z najskuteczniejszych metod. Zwłaszcza, jeśli ginekomastia spowodowana jest przez nadmiar tkanki tłuszczowej. Jeśli jesteś gotowy, aby zrzucić zbędne kilogramy i pozbyć się problemu ze swoimi piersiami, zacznij ćwiczyć.  Może chcesz wypróbować kilka ćwiczeń, które nie są z wiązane z podnoszeniem ciężarów? Ćwiczenia na siłowni dla osób początkujących mogą okazać się zbyt ciężkie, szczególnie, jeśli nigdy nie korzystaliśmy z tej formy aktywności fizycznej.

Podnoszenie ciężarów, pozwoli Ci wyrobić mięśnie znajdujące się pod ginekomastią, ale właściwie nie pozbywają się jej. Na początek warto skupić się na ćwiczeniach aerobowych na świeżym powietrzu. Nasze treningi będą wtedy bardziej wydajne, co pozwoli nam stracić zbędny tłuszcz, a twoje piersi stopniowo zaczną się zmniejszać.

Powinniśmy zacząć od 30 minutowych treningów aerobowych, co najmniej trzy do pięciu razy w tygodniu. Treningi te mogą obejmować szybki marsz w ramach spaceru, bieganie, jazda na rowerze lub korzystanie z maszyny eliptycznej. Ćwiczenia te pomogą spalić nadmiar tłuszczu a tym samym zmniejszyć jego ogólny poziom w naszym organizmie.

Nie można rozpocząć trenowania swojego ciała, skupiając się tylko na jednym obszarze nawet, jeśli chcemy zgubić tłuszcz tylko w jednym miejscu. Najpierw trzeba zmniejszyć ogólny poziom tłuszczu a wtedy równocześnie zmniejszymy ilość tłuszczu na klatce piersiowej. Ćwiczenia te pomogą ujędrnić i poprawić ogólny wygląd twojego ciała.

Joga stała się popularnym ćwiczeniem i również może pomóc w pozbyciu się ginekomastii. Na przykład wykonywanie mostku pozwala wzmocnić zarówno górną i dolną cześć ciała. Ta pozycja jogi, gdy wykonywana jest prawidłowo skutecznie pomaga poprawić wygląd piersi z przerostem tkanki tłuszczowej. Wspomaga także uszczuplenie górnej części ciała. Dodatkowymi zaletami jogi jest łagodzenie stresu oraz zwiększenie elastyczności mięśni i ścięgien, co zmniejsza ryzyko wszelkiego typu urazów podczas ćwiczeń i nie tylko.

Kolejnym bardzo prostą formą aktywności fizycznej są ćwiczenia izometryczne. Ćwiczenia te pomogą wzmocnić mięśnie klatki piersiowej. Ćwiczenia te są naprawdę łatwe do wykonania. Wystarczy złączyć dłonie przed sobą i naciskać dłońmi na siebie, pozycję tą utrzymujemy przez trzydzieści sekund. Dłonie możemy spleć razem i wykonywać ruch starając się ręce rozciągnąć. Ćwiczenia izometryczne są ćwiczeniami, w którym nie ma ruchu a jedynie napięcie mięśni i utrzymanie ich w danej pozycji przez określony czas.

Następnym bardzo prostym ćwiczeniem są pompki. Jest to tzw. królowa ćwiczeń, nie wymaga żadnych przyrządów, ponieważ ciężarem w tym przypadku jest własne ciało. Jeśli nie masz wprawy w wykonywaniu tego ćwiczenia, opanowanie może zająć trochę czasu, ale naprawdę warto. Zaczynamy od wykonania serii tylu pompek ile jesteś w stanie, systematycznie je wykonując stopniowo możemy zwiększać ilość ich wykonywania. Pamiętaj, że ilość nie jest najważniejsza, lepiej zrobić mniej a poprawnych niż na odwrót. Właściwe oddychanie pomoże Ci wykonywać pompki właściwie.

Oprócz pompek możemy zamontować sobie drążek do podnoszenia, jest to kolejne bardzo dobre ćwiczenia niewymagające jakiegoś specjalistycznego sprzętu. Drążek rozporowy do drzwi to naprawdę mały wydatek.

Jak widać jest bardzo wiele sposobów na aktywność fizyczną. Trening wcale nie musi oznaczać podnoszenia wielkich ciężarów na siłowni. Nawet nie musimy korzystać z siłowni, większość ćwiczeń możemy wykonać w domu, a gdy już przyjdą pierwsze efekty z czasem możemy pomyśleć o bardziej profesjonalnym treningu, lecz zanim to nastąpi powinniśmy przyzwyczaić organizm do systematycznych treningów.